Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

το κατα Ιωάννην στίχο στίχο...πρώτο γράφημα μας



"Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος."

Ιω. 1,1 Εις την αρχήν της πνευματικής και υλικής δημιουργίας, άναρχος και προαιώνιος, υπήρχεν ο Υιός και Λογος του Θεού. Και ο Λογος ήτο πάντοτε αχώριστος από τον Θεόν και πλησιέστατα προς αυτόν, και ο Λογος ήτο Θεός απειροτέλειος, όπως ο Πατήρ και το Αγιον Πνεύμα.(http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/04.%20Ioan.htm)


  Σαν να είναι γρίφος ακούγεται αυτό στα αυτιά όποιου ακούει το ευαγγέλιο του κατα Ιωάννην. ενώ οι συνοπτικοί ευαγγελιστές ξεκινούν απλά και ξεκάθαρα για το τι ειναι αυτο που γράφουν και πώς μπορείς πανω σε αυτό να σκεφτείς και να δεις την πρόταση ζωής μέσα στην ιστορική εξέλιξη που σου προτείνει ο Ιησούς Χριστός που είναι ο ομιλών, κηρύσσων και βιογραφούμενος εν τοις ιεροίς ευαγγελίοις!

Η αρχή και ο πρώτος στίχος του ευαγγελικού κειμένου είναι πιο κοντά στην αρχή του πρώτου βιβλίου της Παλαιάς Διαθήκης. Εκεί ξεκινάει γράφωντας ο Μωυσής ο Θεόπτης και Προφήτης : "Γεν.1,1 Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.

Γεν. 1,1 Κατ' αρχάς ο απειροτελειος Θεός εδημιούργησεν εκ του μηδενός το σύμπαν, τον ουρανόν και την γην.

Γεν. 1,2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.

Γεν. 1,2 Η γη ήτο αόρατος, αδιαμόρφωτος και απρόσφορος δια τον ζωϊκόν και φυτικόν κόσμον· σκοτάδι δε ηπλώνετο επάνω από τα ύδατα που την εσκέπαζον, το δε ζωοποιόν Πανάγιον Πνεύμα εφέρετο επάνω από τα ύδατα και περιέβαλλεν αυτήν.

Γεν. 1,3 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.

Γεν. 1,3 Και είπεν ο Θεός· “να γίνη φως επί της γης”· και έγινε φως." (http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/PD/01.%20Genesis.htm

Ταυτίζεται απόλυτα στις πρώτες δύο λέξεις... "Ἐν ἀρχῇ"...στην αρχή. Σε ποιά αρχή; στην αρχή της δημιουργίας η Γένεση, προ της αρχης της Δημιουργίας ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. Στην αρχή του υλιοκού κόσμου ο Προφήτης, στην προ αυτής της αρχής αδιερεύνητη φάση και περίοδο προ της Δημιουργίας. Πρίν απο όλα, εκτός συναγωνισμού. Εκεί που ήταν μόνο ο Θεός!
  Ναι όντως ήταν μόνον ο Λόγος, ποιός Λόγος, όταν γράφουμε Λόγος με Λ κεφαλαίο αναφερόμεθα στο δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδος, τον Υιοόν του Θεού. Στην Παλαιά Διαθήκη δρώντα ως άσαρκο θείο Λόγο και στην Καινή Διαθήκη δρώντα ως σεσαρκωμένο, για εμάς τους ανθρώπους έγινε άνθρωπος ο Θείος Λόγος και στην ιστορία δια της σαρκώσεως του εγνωρίσθη ως ιστορικό πρόσωπο ο γνωστός σε πιστούς και απίστους Ιησούς ο Ναζωραίος, ο Ιησούς Χριστός μας!

(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια: