Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Iερουργια του Θείου Λόγου 2019 νο 7 Σαβ. Β Νηστειών, μελέτη Αγ. Γραφής φάρμακο σε λογισμους,ΙΣΑΑΚ Συρος.



  

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή, σεβαστές μου μητέρες (απευθύνεται το θείον κήρυγμα στις μοναχές ενός ησυχαστηρίου) και αγαπητοί μου αδελφοί, είναι περιόδος πνευματικής ανασυγκροτήσεως. Ο κάθε άνθρωπος έχει ανάγκη να ανασυγκροτήσει τον εαυτό του, να αναπαρατάξει τις δυνάμεις του, να ελέγξει την δυναμική την οποία έχει, να ψάξει εντός του, να βρεί αν υπολείπεται ή αν περισσεύει η δύναμις η δική του που υπάρχει μέσα του. 

Αυτή η περίοδος για τους μοναχούς είναι ιδιαίτερη αλλά και για τους χριστιανούς μέσα στον κόσμο. Όλοι ασκούμεθα κατα το μέτρον των δυνατοτήτων μας στη νηστεία. Μία αρετή η οποία είναι και άσκηση και είναι και ένας Γολγοθάς, για να μπορέσει ο άνθρωπος να ελέγξει τις γεύσεις τις οποίες απολαμβάνει, να ελέγξει τις ηδονές της τροφής. Ούτως ώστε να προκαλέσει με την νηστεία του μιά οδύνη στο σώμα για να χαρεί η ψυχή. Όχι, ότι το σώμα φταίει, αλλά συμνπαρασύρεται πολλές φορές σε αλλότριες καταστάσεις, οι οποίες οδηγούν τον άνθρωπο μακρυά απο τον Σωτήρα και Λυτρωτή μας.
  
  Αλλά η νηστεία δεν φθάνει, γιατί η νηστεία είναι των τροφών η αρχή (απο εκει ξεκινάει η νηστεία μας). Αν δεν εισέλθουμε στην νηστεία των παθών και εμπαθειών μας, να κάνουμε λιγότερο κακό αυτές τις μέρες στον εαυτό μας και στους γύρω μας, γιατί όταν κάνουμε κακό στους γύρω μας κάνουμε κακό στον ίδιο μας τον εαυτό. (Και) όταν δεν δίδουμε κουράγιο πνευματικό στον εαυτό μας για να πορευθούμε στον δρόμο της αρετής κάνουμε κακό και στους γύρω μας και στον εαυτό μας.
  Διότι όλα τα πράγματα είναι αποτέλεσμα δράσης και αντίδρασης, είναι θεματα αλληλεπιδράσεως. Το κακό το οποίο αφήνω εγώ να εισέλθει εντός μου και μέσα μου μπορεί να κατασκηνώσει εκεί και απο τόσο μικρό που φαίνεται και δεν δίνω σημασία και λέω μία αμαρτία μικρή είναι δεν πειράζει θα φύγει (απο μέσα μας), αυτή κατασκηνώνει εντός μου και μου δημιουργεί περισσότερα εμπόδια στην πνευματική μου πορεία. Δημιουργεί πρόβλημα στην πνευματική μου συγκρότηση και δεν αφήνομαι να ανασυγκροτήσω τον εαυτό μου. Κάνω κακό δηλαδή στον ίδιο μου τον εαυτό.
  Ας ακούσουμε τι μας λέγει ο Αββάς Ισαάκ ο Σύρος επ' αυτών: τον λογισμό του ανθρώπου και πως κινείται εντός του: "Όταν οι λογισμοί, λέει ο άγιος, απο την ηδονή της επίμονης μελέτης της σοφίας του Θεού, που βρίσκεται τεθησαυρισμένη στην αγία Γραφή... sec 6.28

Δεν υπάρχουν σχόλια: