Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

περι αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και ερμ. κατα Ματθαίον ευαγγελίου κεφ. 21 στιχ 23 και εξής.

Ερμηνεία του κατά Ματθαίον 2019 νο 22 περί Αγίου Γρηγορίου Παλαμά και Ματθ κεφ. 21,στιχ. 23&εξης.

  (Ξεκινάω ανορθόδοξα εξομολογούμενος δημοσία πως εδέχθην την πρόσκληση)... Ο π.Θεμιστοκλής επέμεν να έρθω, είπα ναι γιατί δεν το σκέφτηκα (οι κυρίες που παρακολοθούν γελούν εγκαρδίως). Αλλά νομι΄ζω ότι αξίζει πριν ενσκύψουμε στο ευαγγελικό κείμενο να θυμηθούμε ότι αύριο η Εκκλησία μας γιορτάζει έναν άγιο, μεγάλο άγιο. 
  Θα μου πείτε υπάρχουν μεγάλοι και μικροί άγιοι; Η Εκκλησία ξεχωρίζει κάποιους αγίους, ξεχωρίζει τον άγιο Βασίλειο τον Μέγα, τον Ιερό Χρυσόστομο που είναι και οι δύο συγγραφείς και λειτουργικών κειμένων, τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο που και αυτός συνέγραψε κείμενο θείας Λειτουργίας(αλλά δεν την τελούμε σήμερα). αυτοί οι τρείς άγιοι είναι οι Τρείς Ιεράρχες, ίσως οι μεγαλύτεροι Πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ανάμεσα σε αυτούς τους μεγάλους Ιεράρχες υπάρχει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ένας καλόγερος του Αγίου Όρους. Θα σας πω εν τάχει. Ζει τον 15ο αιώνα. Τον κηνυγούν από το Άγιον Όρος διότι η διδασκαλία που διδάσκει τους φαίνεται πρωτόγνωρη ενώ ήταν στην ουσία όλη η πείρα των αγίων από τον μεγάλο Αντώνιο μέχρι τον όσιο Θεόληπτο τον Γέροντα του (αν δεν κάνω λάθος το όνομα του) ήταν όλα αυτά συσωρευμένα και συμπυκνωμένα και ο Παλαμάς που είχε χάρισμα απο τον Θεό, ο άγιος Γρηγόριος, κάθεται και τα γράφει και τα μελετά και έρχεται σε σύγκρουση με δύο επιφανείς Λατίνους Μοναχούς. Εκείνο τον καιρό είχαν ξεκινήσει οι δυτικοί να έρχονται προς την ανατολή και να αλλοιώνουν το φρόνημα μας το ορθόδοξο. Έρχονται σε διαφωνία και ποιά είναι εν τάχει η διαφωνία, οι μεν μοναχοί που ακολουθούν την διδασκαλιά του οσίου Γρηγορίου μας του Παλαμά διδάσκουν το εξής: ότι ο άνθρωπος που προσεύχεται που έχει αληθινή κοινωνία με τον Θεό βλέπει ένα άκιστο Φως, το οποίο το βλέπουν ασκητές του κόσμου και της ερήμου, όποιους ο Θεός επιλέξει, όποιοι προχωρήσουν πνευματικά.
  Το ότι εγώ ως άνθρωπος δεν έχω φθάσει σε τέτοιο ύψος προσευχής, δεν θα μιλήσω για άλλον αλλά για εμένα τον ίδιο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει το συγκεκρυμμένο επίπεδο ύψους της προσευχής. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει η πνευματική κατάσταση του οσίου Γρηγορίου του Παλαμά και σήμερα ακόμα υπάρχουν μοναχοί που το βιώνουν. Ο όσιος Πορφύριος, ο όσιος Παϊσιος, ο όσιος Ιάκωβος, ο όσιος Αμφιλόχιος οι οποίοι έλκουν την ευχή, ειδικά ο όσιος Αμφιλόχιος της Πάτμου έμαθε την προσευχή του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά μέσω του αγίου μας Νεκταρίου. Ο οποίος άγιος Νεκτάριος την εξασκούσε απο μικρό καλογεράκι στην Νέα Μονή της Χίου. Τίποτα δεν είναι τυχαίο στην πνευματική μας ζωή. Άρα έχουμε την ίδια διδασκαλία, την ίδια θεωρία...sec 3.09

Δεν υπάρχουν σχόλια: