Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2008

ΑΡΧΑΙΟΥ ΣΟΦΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΑΝΥ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ

Διότι εκείνοι που διοικούσαν την πόλη τότε (ενν. στην εποχή του Σόλωνα και του Κλεισθένη), δεν δημιούργησαν ένα πολίτευμα το οποίο μόνο κατ’ όνομα να θεωρείται το πιο φιλελεύθερο και το πιο πράο από όλα, ενώ στην πράξη να εμφανίζεται διαφορετικό σε όσους το ζουν· ούτε ένα πολίτευμα που να εκπαιδεύει τους πολίτες έτσι ώστε να θεωρούν δημοκρατία την ασυδοσία, ελευθερία την παρανομία, ισονομία την αναίδεια και ευδαιμονία την εξουσία του καθενός να κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένα πολίτευμα το οποίο, δείχνοντας την απέχθειά του για όσους τα έκαναν αυτά και τιμωρώντας τους, έκανε όλους τους πολίτες καλύτερους και πιο μυαλωμένους.


Εδώ ο αρχαίος σοφός μας μιλάει για την δημοκρατία σαν να βλέπει τα συμπτώματα της σημερινής δημοκρατίας, ο Ισοκράτης λέει ότι στα θεμέλια της η δημοκρατία τοποθετεί μια βόμβα που είναι έτοιμη να σκάσει και αυτή είναι η διαστρέβλωση των δυο μεγάλων αγαθών του δημοκρατικού πολιτεύματος!
Τα δυο δε αυτά τα μεγάλα αγαθά είναι η ελευθερία και η ισότητα…η ελευθερία είναι το θεοδώρητο εκείνο αγαθό που μας επιτρέπει να κάνουμε οτιδήποτε εμείς επιλέξουμε με συνέπεια την ευθύνη των πράξεων μας…δηλαδή η ελευθερία του ανθρώπου δεν είναι άνευ κόστους δεν είναι άνευ ευθυνών και συνεπειών για εκείνον και τους περί αυτόν! Ο άνθρωπος σε ότι ελεύθερα επιλέγει έτσι γεύεται ελεύθερα και όχι πάντα με χαρά τα αποτελέσματα και τις συνέπειες των επιλογών του!
Η ισότητα είναι η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος της Δημοκρατίας, που στη μια όψη εμφαίνεται η ελευθερία και στην άλλη πλευρά η ισότητα…
Ισότητα σημαίνει ότι ο καθένας είναι ίσος απέναντι στον άλλον άνθρωπο και στο κοινωνικό σύνολο, η ισότητα σημαίνει σεβασμός στην διαφορετικότητα και ίσος έναντι του άλλου, αυτό όμως δεν σημαίνει μια ισοπεδωτική λογική ενώπιον των αρχών και των εξουσιών σε μια δημοκρατία! δεν υπάρχει ισότητα όταν κάποιοι έχουν πλούτο περισσό και άλλοι λιμοκτονούν από την πείνα, αυτές οι αντιθέσεις φάνηκαν τις τελευταίες ημέρες πιο έντονες οι άνθρωποι βγήκαν στο δρόμο διότι στα θεμέλια της ελληνικής δημοκρατίας υπάρχει η βόμβα της αναστολής των συνταγματικών λειτουργιών άρα αναστολή της ελευθερίας και της ισότητας μας!
Τα συμπεράσματα του Ισοκράτη είναι ότι :
1. η αυθάδεια θεωρήθηκε δικαίωμα του νεοέλληνα…όντως την είδαμε ζωγραφισμένη την αυθάδεια στα πρόσωπα των αγανακτισμένων και δικαίως αδελφών μας…αλλά με καταστροφές ξένης περιουσίας δεν λύνεται το πρόβλημα…απλά αμβλύνονται οι διαφορές έναντι του πλούτου, οι φτωχοί και ημερομίσθιοι εργάτες έχασαν τις δουλειές τους και την ηρεμία τους και θα περάσουν μαύρες εορτές!
2. πολλοί εκ των ητιολογημένα αγανακτισμένων αδελφών μας είδαν την παρανομία ως έκφραση της δικής τους μέχρι τώρα καταπιεσμένης ελευθερίας…αλλά αυτή η έκφραση αυθάδους και ανεπιγνώστου ελευθερίας είναι μια καταπάτηση της ελευθερίας των συνανθρώπων τους! Η δική μας ελευθερία πρέπει να σέβεται την ελευθερία του άλλου για να υπάρχει και κοινωνική ελευθερία και κοινωνική συνοχή στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας που τις τελευταίες ημέρες διχάστηκε πολύ και με απρόβλεπτες συνέπειες.
3. η αναίδεια του λόγου παρουσιάζεται σαν έκφραση ισότητος…το βλέπουμε έχουμε ανοίξει όλοι τα στόματα μας και εκστομίζουμε πολλές φορές υπερβολές και ύβρεις, ψεύδη και λανθασμένες κρίσεις για τους συνανθρώπους μας με την μεγαλύτερη ευθύνη να την έχουν οι δημοσιογράφοι που δεν «κατέγραφαν» δια λόγου κυρίως τα γεγονότα αλλά μας φόρτιζαν αρνητικά και ψευδολόγα τον εσωτερικό μας κόσμο…μας τρομοκρατούσαν υπερβολικά ενώ δεν συνέτρεχε λόγος ανησυχίας για τον απλό λαό…εμείς στην επαρχία δεν βιώσαμε τόσο μεγάλες καταστροφές και τόση υπερβολή και έτσι μπορεί και να λανθάνουμε που βλέπαμε την δημοσιογραφική μετάδοση υπερβολική!
4. η αναρχία εκφραζόταν σαν μορφή ευδαιμονίας, η κατάλυση κάθε δομής και δομικού συστατικού μιάς συντεταγμένης πολιτείας ήταν και φάνταζε στα μάτια μας μια ευδαιμονούσα κατάσταση…όλοι θέλαμε να είμαστε μέρη της ευδαιμονίας του πλιάτσικου…και το χειρότερο το πλιάτσικο έγινε στην καρδιά μας που χαρακτήριζε ασύστολα και ανερυθρίαστα όλους από τα λάθη κάποιων…ούτε όλοι οι αστυνομικοί είναι δολοφόνοι, ούτε και ο αδικοχαμένος (ο μόνος που δεν μπορεί να κριθεί από την δικαιοσύνη της γης) Αλέξανδρος ήταν παιδί ανάρμοστη έχουσα την σχολική του συμπεριφορά…ούτε όλοι στα Εξάρχεια είναι αλήτες…ούτε όλοι οι αντιεξουσιαστές είναι καταστροφείς…ούτε όλοι που αντιδρούν στο σύστημα και στα διαπλεκόμενα εξουσιαστικά σύνδρομα είναι αναρχικοί…ούτε όλοι είναι όλα…ο καθένας είναι μοναδικός, ξεχωριστός και ανεπανάληπτος και πρέπει να τον σεβόμαστε!
Αλλά ας ξεκινήσουμε μέσα στην οικογένεια να λειτουργούμε κοινοτικά και ελεύθερα και τότε θα αρχίσει η ελληνική κοινωνία να ορθοδρομεί και να πορεύεται προς την αληθινή έκφραση της δημοκρατίας!

Μodern Father

Δεν υπάρχουν σχόλια:

τάματα και δωρεές απο τον κινηματογράφο

"α παπάς:ο μακαρίτης έκανε καμμιά δωρεά στην ενορία σου? β παπάς:δι εμέ αγαπητοί μου το χρέος της ψυχής δεν τακτοποιείται με δ...