Κυριακάτικοι Στοχασμοί! Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά (Ζακχαίου) 21.01.2018. Από τον Πανοσ. Αρχιμ. Ιερόθεο Λουμουσιώτη!
Πανοσ Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας
«Ζακχαῖε, σπεύσας κατάβηθι· σήμερον γὰρ ἐν τῷ οἴκῳ σου δεῖ με μεῖναι.»
Αυτή είναι η εντολή του Χριστού στον αρχιτελώνη της Ιεριχούς, Ζακχαίο «κατέβα γρήγορα κάτω και ετοιμάσου να με υποδεχθείς στο σπίτι σου». Να ετοιμάσεις δηλαδή, αγαπητοί αδελφοί μου, δοχή προς το πρόσωπο μου. Να με δεχθείς στα οικεία σου μέρη και να μείνουμε αρκετή ώρα μαζί. Να συνυπάρξουμε. Να συνομιλήσουμε.
Ο Κύριος μας έκανε αυτή την ευλογία προς τον αμαρτωλό άνθρωπο. Τον άνθρωπο εκείνον που οι υπόλοιποι απέρριπταν μετά βδελυγμίας και επιτάσεως. Γιατί όμως αποφάσισε να μείνει στο σπίτι ενός αμαρτωλού ανθρώπου; Ο λόγος είναι προφανής μόνον για τον Κύριο, όλοι οι υπόλοιποι εγόγγυζαν ενώ Εκείνος το έκανε με σκοπό την σωτηρία του ανθρώπου αυτού. Είχε σκοπό να τον σώσει και να τον λυτρώσει από το σκοτάδι της αμαρτίας και εκμεταλλεύσεως του ανθρωπίνου πόνου. Το τελευταίο ήταν το έργο του τελώνη Ζακχαίου που δεν φαινόταν αλλά ήταν αυτό στο οποίο επιδίδετο μαζί με την είσπραξη των φόρων. Κάθε φορολογητής ή φοροεισπράκτωρ γίνεται σκληρός και αδυσώπητος με τους φορολογουμένους υπ’αυτόν ανθρώπους.
Ο Κύριος μπήκε στο σπίτι του και κατέλυσε για ένα διάστημα χρονικό μαζί του, συνέφαγε και συζήτησε μετά του Ζακχαίου. Ο Ζακχαίος από αυτή την συνομιλία βγήκε αλλαγμένος, μετανοημένος και τελικά έκανε και πράξη αυτή του την αλλαγή αποκαθιστώντας τις αδικίες που είχε προκαλέσει. Για αυτό τον λόγο ο Ιησούς Χριστός εισήλθε στο σπίτι του αμαρτωλού Ζακχαίου μη ενδιαφερόμενος για το τι θα πουν για αυτό οι άνθρωποι που θα τον έβλεπαν να μπαίνει εκεί αλλά για να βοηθήσει την σωτηρία εκείνου του ανθρώπου.
Τελικά ο τελώνης άλλαξε βίο. Έγινε αγαθός και ταπεινός μαθητής του Χριστού. Ανήκει πλέον στη χορεία των αποστόλων του Χριστού. Έχασαν την εξωτερική διάθεση των ανθρώπων και άκουσαν τα αρνητικά τους σχόλια και τελικά κέρδισε ένας άνθρωπος την σωτηρία και επιστροφή του στο θέλημα του Θεού. Ο άνθρωπος της αμαρτίας βρήκε το λιμάνι της σωτηρίας, η καρδιά η πωρωμένη από τα κέρδη και τα χρυσά νομίσματα βρήκε ανάπαυση στην αγαθοεργία. Μοίρασε όσα παράνομα εισέπραξε και μαθητεύει πλέον στον Κύριο μας. Γίνεται μαθητής του και επίσκοπος Καισαρείας από τον Απόστολο Πέτρο. Η σωτηρία που του παρείχε ο Κύριος έγινε αφορμή να σωθούν και άλλοι μαζί του, με την διακονία του στο ευαγγέλιο του Χριστού μας.
Δεν κράτησε για τον εαυτό του τον λόγο τον ευαγγελικό που άκουσε από το στόμα του Ιησού Χριστού αλλά το μετέφερε και ως εμπειρία προσωπική στο κήρυγμα του προς τους ανθρώπους που πορεύθηκε και τους είπε για το έργο και τον λόγο του Χριστού αλλά και για την επί γης παρουσία του, για τον θάνατο και την ανάσταση του Χριστού. Όλα αυτά τα γεγονότα για να τα πιστεύσει ο Ζακχαίος ξεκίνησαν από την απλή και καθημερινή συναναστροφή της γνωριμίας του μαζί με τον Ιησού μας. Εγίναν δε τρόπος ζωής και πράξη υπαρκτών πραγμάτων. Εκείνος ότι έζησε το έκανε πράξη και το μετέφερε ως προσωπικό βίωμα-συνάντηση μαζί του προς πάντες.
Δεν είναι και λίγο να ακούς από το στόμα του Σωτήρα μας τρέχα σπίτι σου και σήμερα θα είμαι μαζί σου. Μαζί με εσένα που σε απέρριπταν και όλοι σε θεωρούσαν κλέφτη. Να είναι μαζί του ο Λυτρωτής του κόσμου, να συνυπάρξει κάτω από την στέγη σου και εσύ να αλλάξεις τρόπο ζωής και σκέψης. Ο Ιησούς Χριστός γνωρίζει και το έχει πει ότι τον χρειάζονται όσοι «κακώς έχουν» και όχι οι «ισχύοντες»: ''Ου χρείαν έχουσιν οι ισχύοντες ιατρού, αλλ' οι κακώς έχοντες. Ουκ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν'' (Μαρκ. β' 17). Σκοπός του είναι να βοηθήσει στην πνευματική θεραπεία και ιατρεία των ασθενούντων και όχι όσων είναι υγιείς ή νομίζουν ότι υγιαίνουν.
Έτσι έσπευσε να μείνει στον Ζακχαίο και να τον θεραπεύσει στα εσώτερα της καρδίας του όχι σε εξωτερική αρρώστια που δεν είχε αλλά στην αρρωστημένη διάθεση της καρδιάς του και το κατάφερε με την εκεί παρουσία του και συνομιλία τους.
Αδελφοί μου, όποιος μιλάει με τον Χριστό δεν έχει να χάσει αλλά έχει να κερδίσει την θεραπεία του καθότι Εκείνος είναι ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων μας. Η αμαρτία μας είναι και ψυχική και καμμιά φορά γίνεται και σωματική ασθένεια. Μας κάνει να χάνουμε την σφριγηλότητα μας και την ζωντάνια μας και έτσι αν δεν ξαναποκτήσουμε αληθινό σύνδεσμο με τον Κύριο μας θα είναι σαν να είμαστε νεκροί πνευματικά. Ο άνθρωπος του Θεού είναι ζων και μετά θάνατον, διότι ζει πνευματικά. Μακάρι να είμαστε έτσι και εμείς στην εσωτερική μας διάθεση και η ύπαρξη μας να είναι γεμάτη από την παρουσία του Χριστού μας που μας γεμίζει πληρότητα εντός μας και μας θερμαίνει με την χάρη Του. Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου